Zadovoljstvo je jedan od organizacijskih fenomena koji se najčešće mjere. Da li su zadovoljni zaposlenici istovremeno oni koji postižu najbolje rezultate? Nažalost ne! Ne postoji značajna povezanost između zadovoljstva i produktivnosti. Zadovoljstvo je samo početna točka: nešto drugo pokreće zaposlenike na predanost i realizaciju potencijala – angažiranost.
Angažiranost zaposlenika najčešće se opisuje kao emocionalna veza zaposlenika prema organizaciji, vodstvu i timu podržana percepcijom mogućnosti za vlastiti profesionalni rast i razvoj koji onda utječu da zaposlenik ulaže dodatni napor u ostvarivanje ciljeva. Visoka razina angažiranosti uz visoku razinu kompetentnosti uvjetuje razliku između vrlo dobrog i vrhunskog učinka.
Zašto je ANGAŽIRANOST zaposlenika (engl. engagement) važna za tvrtku?
Motiviranog i predanog zaposlenika angažiranost podiže na višu razinu učinka, usmjeravajući ga na ciljeve organizacije i postizanje očekivanih rezultata.
Angažiranost je dobar prediktor za:
- zadovoljstvo zaposlenika
- zadržavanje kvalitetnih zaposlenika
- produktivnosti
- povjerenja zaposlenika u organizaciju
- osjećaja lojalnosti organizaciji u natjecateljskom okruženje
Što mi možemo učiniti?
Kao izvor predviđanja poslovnog uspjeha, često se koristi mjerenje „zadovoljstva“ s ciljem utvrđivanja da li su zaposlenici zadovoljni i ispunjeni na poslu kojeg obavljaju. Međutim, kao metrika za tu namjenu konstrukt „angažiranost“ se pokazao boljim zbog svoje direktne povezanosti sa poslovnim uspjehom kompanije. Mnoga istraživanja su pokazala da su „angažirani“ zaposlenici:
- produktivniji
- više usmjereni korisniku
- profitabilniji
- manje skloni napustiti poslodavca
Zaposlenici s najvišom razinom privrženosti imaju čak 20% bolji učinka i 87% je manje vjerojatno da će napustiti kompaniju u kojoj rade.
Glavno pitanje je koji su to uvjeti koje je potrebno ispuniti prije nego zaposlenik osjeti „povišenu emocionalnu povezanost s kompanijom i osjećaj privrženosti?“
Naš pristup se sastoji u metodologiji koja se bavi s 4 glavna odnosa na radnom mjestu a koja su krucijalna za postizanje željene razine „angažiranosti“. Slika „angažiranosti“ se ispituje na svim razinama kompanije kao i identifikacija gdje i kako može biti unaprijeđena.