Jedan od snažnih alata koji zahvaćaju osobine iza kritičnih funkcija je model kompetencija. Ne samo da takav model precizno sistematizira faktore uspjeha iza svake od radnih pozicija, već i opisuje ponašanja potrebna za ostvarenje maksimalnog učinka. Modeli kompetencija mogu predstavljati i ključnu komponentu za izradu integriranog HR sustava. Na svakom poslu, neke osobe postižu bolje rezultate od drugih. Vrhunski zaposlenici rade na drukčiji način i imaju drugačije karakteristike ili „kompetencije“ od onih prosječnih. Model kompetencija predstavlja opis onih kompetencija koje posjeduju vrhunski zaposlenici na specifičnom radnom mjestu ili unutar određene obitelji poslova. Zapravo, model kompetencija predstavlja „nacrt vrhunskog učinka“.
Zašto je MODEL KOMPETENCIJA važan za tvrtku?
Dobar Model kompetencija mora zadovoljiti potrebe ključnih korisnika. Ako ne uspješno uspostavi, takav model:
- Pruža sustavan način za implementaciju istih standarda kroz organizaciju
- Pomaže u reduciranju pristranosti u evoluiranju učinka
- Poboljšava uspješnost zapošljavanja
- Pruža uvid u potrebe za treninzima određene pozicije
- Omogućava brzu provjeru kritičnih kvaliteta posla
Što mi možemo učiniti?
Kompetencije su spoj znanja, stava i iskustva, crta ličnosti, motivacije i ponašanja koja vode do razlike između iznad i ispod postojećeg učinka.
Suština implementacije modela kompetencija je u tome da, umjesto osobnih karakteristika koje mogu biti mjerene i vrednovane samo od strane profesionalca u tom polju (psiholozi, psihijatri i dr.), također i menadžeri mogu uz određene treninge procjenjivati kompleksne individualne karakteristike koje uvjetuju ponašanje u radu.
Nudimo prilagodbu postojećih modela kompetencija ili razvoj kompleksno novih modela u skladu s organizacijskim potrebama.
Naš pristup je uspostavljanje radnog okvira s ciljem integracije ključnih, funkcionalnih i liderskih kompetencija.
Model kompetencija nije ovisan samo o karakteristikama pojedinca ili uloga u kojima se nalaze već je uvjetovan i kontekstom, tj. svim onim organizacijskim elementima kojima obiluje svaka organizacija za sebe. Prednost našeg sustava jeste upravo u tome što njegov radni okvir objedinjuje veliki broj različitih kompetencija te pruža mogućnost svakom klijentu da odabere kompetencije prema vlastitim potrebama i željama. Ovaj model omogućava također samoprocjene pojedinaca no ključne informacije se dobiju nakon procjene od strane relevantnih drugih (kolege, podređeni, nadređeni, vanjski/unutarnji korisnici, klijenti – oblik feedback 360)

