Organizacijska klima i zadovoljstvo poslom su važni organizacijski fenomeni koji se mjere kako bi se na odgovarajući način podržao razvoj organizacijske kulture i sustava vrijednosti koji dijele svi članovi organizacije. Dok je organizacijska klima više objektivna percepcija različitih elemenata radnog okruženja, zadovoljstvo daje dublji uvid u subjektivne i emocionalne odgovore zaposlenika u odnosu prema radnom mjestu, prvenstveno na temelju individualnog iskustva. Pouzdane kvalitativne mjere ovih fenomena poslužit će vam kao osnova za planiranje aktivnosti s ciljem usklađivanja vrijednosti organizacije s poslovnom strategijom.

 

Zašto je ORGANIZACIJSKA KLIMA važna za tvrtku?

U zadnjih 30 godina, pojavilo se mnogo dokaza koji ukazuju na važnost i utjecaj radnog okruženja na učinak organizacije. Općenito, istraživanja pokazuju da faktori povezani s radnim okruženjem imaju značajan utjecaj na:

  • motivaciju zaposlenika
  • zadovoljstvo poslom
  • učinak na radnom mjestu
  • zadržavanje zaposlenika
  • produktivnost u organizaciji
  • percepciju korisnika o kvaliteti proizvoda i usluga tvrtke

 

Što mi možemo učiniti?

Upravo zbog direktnog utjecaja na produktivnost, kreativnost i sve druge oblike učinkovitog profesionalnog ponašanja kod zaposlenika svaka organizacija bi trebala aktivno stvarati klimu koja će služiti dugoročnom uspješnom poslovanju te tvrtke. Iz tog razloga od ključne je važnosti imati uvid u postojeće stanje klime koja vlada u organizaciji te po potrebi utjecati na poboljšanje cjelokupne radne atmosfere.

Na osnovnoj razini klima se odnosi na percepciju zaposlenika o njihovom radnom okruženju i reflektira način na koji opisuju to okruženje. Mjerenje organizacijske klime je bazirano na standardiziranom setu dimenzija organizacijske klime koje mogu biti prilagođene ili promijenjen prema potrebama klijenta. Također različiti specifični organizacijski elementi mogu biti dodani i mjereni ako postoji potreba da ih se stavi u korelaciju s dimenzijama organizacijske klime.